in

Top headlines in major S. Korean newspapers

SEOUL, Feb. 22 (Yonhap) — The following are the top headlines in major South Korean newspapers on Feb. 22.

Korean-language dailies
— Army’s organization reformed to focus more on brigades to enhance combat readiness (Kyunghyang Shinmun)
— Gov’t mum on professor Ramseyer amid mounting criticism against him (Kookmin Daily)
— ‘Shin Hyun-soo, new presidential chief of staff, does not seem to be coming back,’ his aide says, while Cheong Wa Dae still hopes he does (Donga Ilbo)
— Stay-at-home stress found to be much higher in low-income households (Seoul Shinmun)
— Ryu Hyun-woo still unemployed, elite NK defectors treated as a stumbling block (Chosun Ilbo)
— U.S. gives early vaccine shots to teachers to reopen schools (JoongAng Ilbo)
— Some young people lose ‘jeonse’ deposit to fraud renters (Hankyoreh)
— 241 state-run institutes alerted to key posts being appointed from the top (Hankook Ilbo)
— Gov’t mulls doling out pandemic relief money on sliding scale according to earnings (Maeil Business Newspaper)
— Opposition party works on bill that would enable gov’t to stop energy-related businesses at any time to uphold anti-nuclear policy (Korea Economic Daily)

English-language dailies
— Jakarta’s French jet deal not related to KF-X: DAPA (Korea JoongAng Daily)
— Harvard professor urged to offer apology for ‘comfort women’ claims (Korea Herald)
— LG to supply ‘foldable display panels’ for Apple (Korea Times)
(END)

Reference